epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

PETITE IV - הצבוּע המאושר: אגדה לאנשים עייפים

PETITE IV - הצבוּע המאושר: אגדה לאנשים עייפים

מקס בירבום

תשע נשמות

ת. כניסה לקטלוג: 19-03-2018

ת. עדכון אחרון: 04-03-2018

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנר: ספרות מתורגמת

הצבוע המאושר של מקס בירבום.אולי רציתם לפרוש מהחיים לשעתיים ולקרוא יצירה אינטנסיבית ומשעשעת, קופצנית ואירונית, מלאת חמלה ואלגנטיות, שנגמרת בפתרון עלילתי מושלם? קחו לכם את "הצבוע המאושר" של הדנדי, הקריקטוריסט והסופר הענק מקס בירבום.
מה קורה בנובלה: לורד הֶל הוא מהמר כפייתי, אדם מפוקפק ורודף שמלות המתאהב פתאום ברקדנית צעירה ששמה ג'ני, הנראית לו התגלות. היא באה לעולם להציל את נפשו. הוא לא חושב פעמיים ומציע לה נישואים. ג'ני לא חושבת פעמיים ודוחה אותו, כי היא רוצה לחיות עם אדם בעל פני מלאך. לורד הל, מיואש, מזמין לעצמו מסכת מלאך ועוטה אותה במטרה לרמות את אהובתו. אבל נראה שכוחותיה של המסכה יפתיעו את לורד הל, שטרנספורמציות אישיות בלתי פוסקות חלות בו.
תומאס וולף, חורחה לואיס בורחס ורוברטו בולניו התאהבו באמנות הכתיבה של בירבום, וכעת מגיע תורנו לקרוא את סיפוריו כמעין יצירה קאמרית מהבארוק האיטלקי, או כשיר שישמח אותנו ויהדהד בראשנו כמנטרה מרוממת רוח.

הנרי מקסימיליאן בירבום היה קריקטוריסט, סופר ודנדי אנגלי שנולד בלונדון ב-1872. הוא התחנך באוקספורד, ובשנת 1892 פרסם לראשונה כתב העת "סטראנד" את הקריקטורות שלו: ציורים פרודיים, מסוגננים ומתוחכמים ביותר. בירבום כתב רומן אחד, מחזות, סיפורים קצרים, סקירות והרצאות, שנהג לפרסם בנפרד, במהדורות יפות ומוקפדות.ב-1916 בירבום מפרסם סיפור ארוך שבורחס וביוי קסארס מחשיבים כ"הסיפור המושלם". ב1919 פרסם את "שבעה גברים", אוסף סיפורים קצרים מופתיים הכולל את ה"הצבוע המאושר", ועוד מסיפוריו הטובים ביותר. בשנת 1910 התחתן בירבום עם השחקנית הבריטית-אמריקאית פלורנס קאהן והשניים התיישבו ברפאלו שבאיטליה, ושם, למעט חזרות בודדות לאנגליה במהלך מלחמות העולם הראשונה והשנייה, התגוררו עד סוף חייהם. בירבום קיבל תואר אבירות ב-1939, אף שהשתעשע בציור קריקטורות של משפחת המלוכה. לאחר מות אשתו בשנת 1951 התגורר מקס עם מזכירתו, אליזבת יונגמן, ונשא אותה לאישה כמה שבועות לפני מותו בגיל 84.