epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

אליהו

אליהו

יונתן יוגב

פרדס הוצאה לאור

ת. כניסה לקטלוג: 03-08-2020

ת. עדכון אחרון: 03-08-2020

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנר: רומן

מי לא שמע על אליהו הנביא? שמו נישא הלאה עם כל דור כבר אלפי שנים, והוא חלק משמעותי מהדתות המונותאיסטיות בנות זמננו. שירים ופיוטים נכתבו על אודותיו, ובכל ליל סדר אנו מותירים עבורו כיסא אחד ריק. אך מה אנו באמת יודעים על האיש? על מניעיו? על אופיו? על מוצאו? על יחסיו המורכבים עם אלוהיו?אליהו הנביא היה אחד הנביאים החשובים והמשפיעים ביותר בסיפורי המקרא, אשר פעל בקנאות נגד העבודה הזרה במאה התשיעית לפני הספירה בממלכת ישראל, בימי המלך אחאב ואשתו הצידונית, איזבל. הוא מופיע בפתאומיות כדי להעניש את אנשי ארצו בבצורת על חטאיהם, ומבצע את ניסיו ופלאיו במקומות שונים, עד אשר הוא מתמודד בקרב של אמונה על ראש הכרמל מול נביאי בעל ואשרה, כדי להחזיר את האמונה אל לב העם ולסיים את הבצורת. אליהו ממשיך במסעותיו עד שנלקח לבסוף על ידי אלוהים במרכבת אש אל השמים, ונעלם.
ברומן אליהו אסף יונתן יוגב רמזים ומסורות רבות על אודות אליהו, והשתמש בהם ביד אמן חוקר כדי ליצור סיפור רלוונטי מאי פעם, מרתק ונבון, רווי ניחוחות, קסמים, רגשות ויצרים, הנופח חיים באדם שהפך לנביא שהפך לסמל. בעזרת מידע מחקרי, דמיון ולא מעט הומור נצבעות דמויות מקראיות מוכרות בצבעים עזים ומובאות מחדש בהרפתקה תנ"כית, הנשארת ימים רבים במחשבותיהם של קוראיה.

יונתן יוגב (1980) הוא בעל דוקטורט במקרא ומזרח קדום, מורה, חוקר ומרצה, שפרסם מחקרים רבים בתחומים שונים. ספרו הראשון, בית הצעצועים השבורים, יצא לאור בשנת 2017 בהוצאת כנרת זמורה ביתן.