epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

מאז ועד הלום

מאז ועד הלום

שמואל שוורץ

סגול הוצאה לאור

ת. כניסה לקטלוג: 12-08-2020

ת. עדכון אחרון: 25-08-2020

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנר: ביוגרפיה

בניסיון לפענח את החיבה הבלתי מוסתרת שלי לשעונים, נגלה לי הדיוק שבו פעלתי לאורך חיי, תמיד בזרימה עם רוח הזמן ואתגריה - הקרקע בערה תחת הרגליים והניעה את הצעד הבא.נולדתי בעיר הקטנה פשקאן שברומניה - שלושה ימים טרם תחילתה של מלחמה עולמית, והיישר לתוך טרגדיה משפחתית. יתום מאב שלא הכרתי. הגחתי אל עולם רעוע וחסר יציבות, במעטפת החיצונית שלו - אך גדוש באהבה, בשל הדמויות התומכות שבהן זכיתי להיות מוקף.
מצוקת הקיום התחדדה לאחר מות "הדוד זאב", בעלה השני של אמי - כאשר בגיל 14 הפכתי למפרנס המשפחה. בבוקר - תלמיד תיכון חרוץ, ומסוף יום לימודיי ועד לפנות בוקר - עובד חרוץ לא פחות במפעל, וכך מדי יום. בהתמודדות עם שגרה יומיומית תובענית נוצקו היסודות המשמעותיים באישיותי, ובהם ההבנה לגבי חשיבותה של משפחתיות הדוקה, וההגנה שהיא מספקת לנפש.
רומניה נותרה עמוק בדמי, גם עם עזיבתי בגיל 25 את המולדת החבולה, כשהשלטון הקומוניסטי אוחז היטב בגרונה. בישראל הובילו החיים בזמן אמת למקומות מעניינים: התאקלמות עשירה בתלאות כעולה חדש, התרגלות לחספוס הישראלי, וכמו תמיד - זיהוי אנשים נפלאים באמצע הדרך, ובעיקר את חברתי הטובה מכולם, אשתי ברוריה.
צעד אחר צעד וביזע רב, בנינו את חיינו וקיימנו את התא המשפחתי. מחיסכון התחלתי צנוע של 500 לירות כשנישאנו - עד לחיי רווחה, שאינם מובנים מאליהם, למען בננו ובתנו ושמונת נכדינו.
ספרי זה מגולל את עברי - עבור דור העתיד, בתקווה לתובנה והיכרות מחודשת בהווה.
--