epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

תחרות ויזמות

תחרות ויזמות

ישראל מ' קירזנר

ePublish הוצאת ספרים

ת. כניסה לקטלוג: 22-12-2020

ת. עדכון אחרון: 20-07-2020

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנר: עיון

"עיקרה של היזמות, לדעתי, איננו ביצירת שיטות ייצור חדשות או מוצרים חדשים, אלא ביכולת לגלות אילו מוצרים הצרכנים החלו להעריך מבלי שאיש יבחין בכך, ואילו שיטות ייצור הפכו אפשריות מבלי שאיש יידע עליהן"
ספרו של הכלכלן ישראל מאיר קירזנר עומס על שכמו משימה כבדת משקל: קריאת תיגר על הזרם המרכזי במחקר הכלכלי המודרני. קירזנר טוען כי התורות הכלכליות המושלות כיום בכיפה – באקדמיה, במחקר ובמדיניות הציבורית – נתפסו להיבטים טכניים ומופשטים של כלכלת השוק, בשעה שהעיקר חמק מהם.
לפי קירזנר, ליבה הפועם של הכלכלה המודרנית הוא היזם, שברוחו היצירתית והתחרותית מייצר מוצרים חדשים, משפר את הקיימים, משיג מחירים נמוכים, ומקל עלינו, האזרחים מן השורה, את החיים הכלכליים. ללא הבנת תפקידה המהותי של היזמות בשווקים המודרניים, התיאוריות הכלכליות נותרות עקרות ומנותקות.
- מדוע היזם הוא הגורם החשוב ביותר בזירה הכלכלית?
- האם מונופולים הם מפלצות או יצורים שאינם צריכים לעורר חשש?
- כדי למנוע קריסה כלכלית — מה הדבר שאסור לנו לעולל ליזמים?
- האומנם מלחמות פרסום בין מתחרים הן סתם בזבוז על חשבון הצרכן?
תחרות ויזמות, שראה אור ב-1973, צוטט עד היום קרוב ל-10,000 פעמים במחקרים אקדמיים. הספר מערער על המוסכמות השגורות לגבי שיווי-משקל כלכלי, תחרות, מונופולים ורווחה, ומציג תחתיהן תפישת עולם סדורה על תפקידו הייחודי של היזם הכלכלי, החל ביוזמות קמעונאיות זעירות וכלה בתאגידי ענק מסובכים, בקידום חיי השפע והרווחה.