epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

הקן שאינו מתרוקן

הקן שאינו מתרוקן

ד"ר עלי כ"ץ

מטר הוצאה לאור

ת. כניסה לקטלוג: 30-06-2020

ת. עדכון אחרון: 30-06-2020

להשיג בחנויות הבאות:

"אילו הייתי יודע כמה הנאה מֵסֵבִים נכדים, הייתי מוליד קודם כול נכדים."המשפט הפרדוקסלי והנפלא הזה שאמר סב מאושר, מבטא סיפוק ושמחה שחשים סבות וסבים. אך לצד האושר – כך חושף הפסיכולוג הקליני הבכיר, ד"ר עלי כ"ץ – מביאה עמה המשפחה המתרחבת בנכדים, בכלות, בחתנים ובמחותנים גם מורכבות, קשיים ודילמות בנוגע לתפקיד הסבים בעידן שלנו, ולמידת המעורבות והתמיכה "הנכונה" בילדים ובנכדים. מי לא שמע סבות וסבים מתוסכלים שאומרים, "עד מתי נפרנס את הילדים?"; "קיוויתי לצאת לפנסיה ולהגשים חלומות, אבל הילדים והנכדים זקוקים לי"; "אני מרגישה שהילדים עושים טובה שהם באים בערב שישי"; "אנחנו רק רוצים שתהיו מלוכדים ותחיו בשלום לאחר לכתנו." או הורים צעירים שאומרים, "עד מתי נהיה תלויים בכספי ההורים?"; "אחי הוא המועדף ולכן קיבל ירושה גדולה יותר"; "אני מותשת מהחיים גם בלי הטיפול באמא הסיעודית שלי"; "האבא הזקן שלי ירד מהפסים – הוא מתחתן עם הפיליפינית שלו." ומי לא מכיר דרמות משפחתיות על "חמותי המכשפה", "כלתי הפרינססה", "חתני הבטלן", "המחותנים המתנשאים", או "מלחמות הירושה"?

בספר זה מגיש ד"ר עלי כ"ץ סיפורים מכמירי לב ודוקרים בכנותם מפי סבות וסבים, ומפי ילדיהם שהיו להורים צעירים, מחדר הקליניקה ומחוויית הסבוּת האישית שטלטלה גם אותו. במיומנות ובכישרון נרטיבי, המוכר מספריו הקודמים, מציע כ"ץ התבוננות מפתיעה, נדיבה, חומלת, מצחיקה ומרגשת על עולם הסבוּת אשר מגלמת אינטליגנציה סבית מקורית.

הקן שאינו מתרוקן מזמן סבות וסבים, הורים צעירים, כלות, חתנים ומחותנים להתבונן בשפע של סיטואציות ביחסים תלת-דוריים שעלו על מסלול התרסקות מכאיב, ובתובנות מרתקות על הדרך להימנע מהן.

ד"ר עלי כ"ץ, פסיכולוג קליני בכיר, הקדיש יובל שנים לעבודה טיפולית ולמחקר בתחום היחסים בין הורים לילדים. הוא ניהל מוסדות פסיכיאטריים לילדים ולמתבגרים בישראל ובארצות הברית, ומרצה באקדמיה ובפני הקהל הרחב. בשנים האחרונות התעמק במחקר ובטיפול במשפחה המורחבת – בסבים, בילדיהם ובבני זוגם.
ספריו הקודמים אוף גוזל (הוצאת מודן, 1999) ואינטליגנציה אבהית (הוצאת מטר, 2009) היו לרבי מכר שמהדורותיהם מודפסות ונמכרות גם כיום.