epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

גברים שמורידים את הכובע לפני הארוחה

גברים שמורידים את הכובע לפני הארוחה

אסף גברון

בוקסילה מדיה בע"מ

ת. כניסה לקטלוג: 17-06-2017

ת. עדכון אחרון: 17-06-2017

להשיג בחנויות הבאות:

ז'אנר: סינגל מקור

גברים שמורידים את הכובע לפני הארוחה, סינגל מרתק מאת אסף גברון, סופר ומתרגם עטור פרסים, ביניהם פרס ברנשטיין (אוקטובר 2013) ופרס ראש הממשלה לסופרים עבריים (2011).
בשנת 2004 התארח המחבר בכפר אמנים בוויומינג המארח סופרים ויוצרים מתחומים נוספים ומעניק להם סביבת עבודה נעימה וייחודית. בעת שהותו הוא נוסע לעיירה השכנה כדי לכרוך כתבי יד לקראת שליחתם לישראל. בעיירה הנידחת למדי מזדמן לו מפגש מפתיע ומשעשע עם איזה קרוב-רחוק, שדרכיהם מצטלבות במקריות "יהודית";
"אנחנו מסתכלים על המפה שתיאו צייר ומנסים לחשב. אבל התשובה המדויקת לא חשובה. בעברית, או יותר נכון ביהודית, יש לזה שם: קרוב-רחוק, שזה אוקסימורון יהודי מפואר. אני מכיר את זה טוב. יש לי מאות מהם, אם לא אלפים. בניו-יורק ולוס-אנג'לס, ונקובר וסידני, שיקגו ולוס-אלמוס, לידס וגלזגו, מכמורת ושדה-בוקר, ברלין וקופנהגן, קייפטאון וברבדוס. הרשימה עוד ארוכה, אז אעצור כאן. חברי תמיד צוחקים שיש לי יותר קרובי משפחה מסניפים של מק'דונלדס, ואשתי מאשימה את השואה. כולם מכירים ניצולי שואה, קורבנות שואה, מכחישי שואה. היא מצאה קטגוריה חדשה – מתחמקי שואה. בגלל שחלקים גדולים ממשפחתי היו באנגליה או דרום אפריקה או ארצות הברית – אזורים שלא נפגעו מהנאצים – נשארו כל כך רבים מהם. ובדבריה מרומז – יותר מדי מהם. קשה שלא לשים לב לנימה של תלונה בקולה. אבל יש משהו בדבריה על השואה, אני מניח. תמיד בצפירות יום השואה בבית ספר חשתי קרבה מיוחדת ושותפות גורל לחברי הכורדים והמרוקאים. כולנו עמדנו ושתקנו, וחשבנו שהסיפור הזה מאוד עצוב. אבל לא הרגשנו את זה בדם שלנו, לא היה לנו מישהו ספציפי לחשוב עליו בזמן הצפירה."