epubcatalog logo

חיפוש מתקדם  -  הנקראים ביותר  -  רבי המכר

חשיבה בקופסאות חדשות

חשיבה בקופסאות חדשות

לוק דה ברבנדר ואלן עיני

מטר

להשיג בחנויות הבאות:

דווח על בעיה בספר

ז'אנר: ניהול ועסקים

כאשר חברת BIC, יצרנית העטים הכדוריים החד-פעמיים, רצתה לצמוח, היא חיפשה רעיונות שחורגים ממידות וצבעי דיו חדשים. מישהו זרק את הרעיון לעבור לייצר גם מצתים. מצתים? הרעיון אולי נשמע בהתחלה מטורף קמעה, אבל המנהל המבריק סירב לראות את BIC כחברה של כלי כתיבה – חברה ששוכנת ב"קופסת" העטים – והבין שהצמיחה טמונה דווקא ב"קופסת" החד-פעמיים. והוא צדק. כיום מייצרת החברה מצתי BIC, מכשירי גילוח BIC ואפילו טלפונים של BIC. החברה המציאה קופסה חדשה.גם העסק שלכם יכול לעשות את זה. והפתרון הוא לא סתם "לחשוב מחוץ לקופסה". גאונות אמיתית זקוקה למבנה, לניתוח מעמיק ולסיעור מוחות נועז. היא צריכה להתחיל לחשוב בקופסאות חדשות – תהליך מהפכני ליצירתיות בת-קיימא שהגו מחברי הספר, לוק דה ברבנדר ואלן עיני, שני מומחים לחדשנות אסטרטגית ב-Boston Consulting Group BCG. כדי להבין איך העולם פועל, כולנו מסתמכים על הנחות מוקדמות, על מודלים – על מה שמחברי הספר מכנים "קופסאות". אם איננו מודעים לקופסאות שלנו, הן יכולות למנוע מאיתנו להבחין בסיכונים ובהזדמנויות. ספר חדשני זה קורא תיגר על כל מה שחשבתם שאתם יודעים על יצירתיות עסקית, והוא עושה זאת באמצעות חלוקת היצירתיות לחמישה צעדים: להטיל ספק בכול: לקרוא תיגר על זוויות הראייה הנוכחיות שלכם.לחקור את האפשרי: לחקור את האפשרויות סביבכם.התפזרות: העלו רעיונות מלהיבים רבים, גם אם הם נראים מגוחכים.התכנסות: העריכו את הרעיונות ובחרו את אלה שיניעו תוצאות פורצות דרך. הערכת מצב מתמדת: בלי הרף. שום רעיון אינו רעיון טוב לנֶצח. מישהו הזכיר את המושג הערכת מצב? מתמדת? ליצירתיות חשיבות עליונה אם רוצים לשגשג בזמנים של שינויים מרחיקי לכת. הספר שבידיכם מלא עד גדותיו בכלים מעשיים ויעילים ליצירתיות וכולל מקרים אמיתיים מחברות כמו BIC, Ford ו-Trader Joe's. חשיבה בקופסאות חדשות יסייע לכם ולחברה שלכם להתגבר על הזדמנויות שהוחמצו ולהקדים את המתחרים. הספר הזה הוא לא רשימת מכולת פשטנית. הספר הזה חושב בקופסאות חדשות. לוק דה ברבנדר הוא עמית מחקר ויועץ בכיר ב-The Boston Consulting Group. הוא מנחה סמינרים על אסטרטגיה למועצות מנהלים ולמנהלים בכירים במגוון רחב של חברות המעוניינות לפתח חזון חדש, מוצרים ושירותים חדשים וכן תרחישים לטווח הארוך כדי להתכונן לעתיד. כמו כן הוא מרצה בבית הספר לניהול Louvain וב-Ecole Centrale שבפריז. דה ברבנדר חיבר ספרים רבים, לרבות הספר The Forgotten Half of Change: Achieving Greater Creativity through Changes in Perception.הוא בעל טור קבוע במספר עיתונים בצרפת ובבלגיה ולפני שהצטרף ל-BCG היה המנהל הכללי של הבורסה של בריסל.אלן עיני הוא מומחה בכיר ליצירתיות ולתרחישים ב-The Boston Consulting Group. במשך השנים הכשיר אלפי מנהלים בכירים ויועצים של BCG. הוא מנחה סדנאות במגוון רחב של ענפים ותעשיות ומרצה ברחבי העולם על יוזמות למוצרים, שירותים ורעיונות אחרים, על פיתוח חזון אסטרטגי חדש ועל חשיבה יצירתית בנוגע לעתיד. עיני הצטרף ל-BCG בשנת 2003, הוא בעל תואר MBA מבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת קולומביה וסיים בהצטיינות את לימודי התואר הראשון במתמטיקה ובניהול באוניברסיטת מק'גיל. עיני חי בניו יורק עם אשתו ובתו.