epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

הלם קרב

הלם קרב

שלמה ולדמן

סגול - הוצאה לאור

ת. כניסה לקטלוג: 15-07-2021

ת. עדכון אחרון: 15-07-2021

להשיג בחנויות הבאות:

הלם קרב עוסק בליבם, בנשמתם ובחייהם של לוחמים ומפקדים שחוו הלם קרב — פוסט-טראומה במלחמות ישראל.מסע החקירה שביצע החוקר הפרטי שלמה ולדמן, החל בגילויים מסעירים בשדות הקרב ועד לתעלות המוח והנפש של חבריו הלומי הקרב. זה סיפורם של לוחמים שחוו אירועים אל-אנושיים, חיילים גיבורים ומתנדבים ללא חת, אנשים שחרפו את נפשם למען מדינת ישראל.


פרופסור יובל נריה נושא עיטור הגבורה:
"סיפרו של שלמה ולדמן מרתק. הוא מתעד את סיפורם של לוחמים, כולם יוצאי סיירת שקד המיתולוגית. במוקד הספר דיון כואב בהשפעות ארוכות הטווח של חשיפה לטראומה קרבית. הספר נכתב מנקודת מבט ייחודית. הכותב היה בעצמו חייל ביחידה ותיעד את קורותיה בספרים קודמים אותם כתב. בתור שכזה מדובר במסמך של כותב מעורב ואיכותי. יותר מכך, הספר בנוי על מחקר מפורט, עובדתי, כמעט היסטורי שלא מאפשר לאף פרט חשוב לחמוק ממנו. ככזה הכתוב הוא לא פחות מכתב אישום, ישיר, נועז, ממוסמך ובוטה כנגד אוזלת יד, אדישות וחוסר מקצועיות של שורה ארוכה של גורמי אבחון, טיפול ושיקום במשרד הבטחון ובצה"ל.

חשיבות הספר היא בהבאת סיפורם האישי של לוחמי שקד אל הציבוריות הישראלית. זו שנותרה אכפתית וזוכרת. זו שנותרה בה מידת המוסריות וההוגנות, זו שבידיה החובה לתבוע שינוי, שיסלול את הדרך לאבחון מקצועי, הנסמך על מחקר רפואי, שלא ניצרך לעזרתם של עורכי דין. כזה שיאפשר הכרה בסבל ולפיצוי, טיפול ושיקום.

תקוותי היא שספר מיוחד זה יתרום לשינוי שכה רבים זקוקים לו".
יובל נריה,
פרופסור ומנהל התוכנית למחקר וטיפול בפוסט טראומה.
המרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה ניו יורק.

הספר מוקדש להלומי הקרב ובני משפחותיהם

המחבר שלמה ולדמן הוא חוקר פרטי בעל משרד החקירות "ולדמן חקירות". בעברו שירת כלוחם בסיירת שקד ועבד ביחידה הסמויה של המשטרה. פרסם בעבר ספרים על שואת יהודי רומניה על סיירת שקד ועל פרשת עמוס ברנס.