epubcatalog logo

חיפוש  -  הנקראים ביותר  -  הנמכרים ביותר  -  פרסום בקטלוג

ריח הגויאבות

ריח הגויאבות

אלי אלעזרא

ידיעות ספרים

ת. כניסה לקטלוג: 23-11-2020

ת. עדכון אחרון: 06-04-2020

להשיג בחנויות הבאות:

"בילדותי היתה אפרידר מקום בלתי-מושג, מעבר לגבול. כדי להיכנס לשכונה היה עלינו להסתנן בדרך לספרייה העירונית. כנער עבדתי בבית הקפה במרכז אפרידר, פעם כשוטף כלים ופעם כעוזר למוכר המזכרות לתיירים בקפה 'מעדן'. כשהייתי סטודנט טיילתי עם כלתי יפעת בשכונה. יחד חלמנו לקנות בה דירת חדר וחצי. עכשיו אנחנו רוכשים את החברה שבנתה אותה, וזוהי רק ההתחלה".
מהולדתו שבארפוד, מרוקו, דרך ילדותו במעלות ועד לנערותו באשקלון, אלי אלעזרא לא אפשר לקשיים לעכב אותו ולו לרגע, ובעשר אצבעותיו בנה אימפריה כלכלית. בעזרת חוש עסקי נפלא, יצר יזמות יוצא דופן ומוח חריף, ותוך הפעלת מהלכים אסטרטגיים מחושבים, הוא התקדם מעסקה לעסקה ומרכישה לרכישה, עד שהגשים את חזונו והפך לבעלים של חברת הנדל"ן "אפרידר", חברת הליסינג והרכב "אלבר" ו"הכשרה חברה לביטוח".

ב"ריח הגויאבות" הוא מתאר בשפה ציורית ועשירה את הדרך הארוכה והמפותלת שעבר ומספק הצצה ייחודית אל אחורי הקלעים של העולם העסקי הישראלי ואל הנתיבים להצלחה: המשאים ומתנים המתישים, התרגילים הקטנים והדרך לצלוח משברים.

"הטעם האמיתי להחלטה להעלות את סיפור חיי על הכתב היה הרצון לפתוח צוהר למי שנמצאים במקום שבו אני עצמי הייתי לפני מעט יותר מעשרים שנה", כותב אלעזרא, "ולומר לבן או לבת מיישוב בפריפריה או מעיר גדולה במרכז: אתם יכולים. אם תרצו, אם תהיו מוכנים ללמוד ולעבוד קשה, בשום שכל, בקור רוח, בנחישות ובצניעות – תוכלו להצליח".